Prędkość internetu

Aktualnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i zapewniają szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną na przykład z pogodą. Ale nadal może się zdarzać, szczególnie w sytuacji internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli występuje jakiś problem z internetem, warto wytworzyć speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie powinno się wykorzystać speed test. Jeżeli prędkość internetu jest dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można właściwie dostarczać in ternetu. O ile istnieje jakiś problem z wydajnością łącza lub urządzeniami, to najlepiej w tej samej chwili skontaktować się z dostawcą internetu, aby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy jakiś czas temu nie wystąpiły jakieś usterki na nadajniku. W pewnych przypadkach problem może być tylko przejściowy i wystarczy, by router zewnętrzny albo wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny jednakowo, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Polecamy: speed test.